پایگاه مقالات کامپیوتر

مرکز دانلود جدیدترین مقالات کامپیوتر

پایگاه مقالات کامپیوتر

مرکز دانلود جدیدترین مقالات کامپیوتر

مروری بر نرم افزار Internet Download Manager

نرم افزار Internet Download Manager که به اختصار IDM نامیده می شود را می توان به جرات قدرتمندترین و معروف ترین نرم افزار مدیریت دانلود از اینترنت دانست. قابلیت های متعددی در این برنامه وجود دارد که آن را از هر جهت تبدیل به نرم افزاری کامل کرده است. در این مطلب به معرفی ۱۹ نکته از این برنامه خواهیم پرداخت. البته توجه داشته باشید پیش از هر کاری زبان برنامه را روی انگلیسی تنظیم کنید، چرا که این نکات بر این مبنا نوشته شده اند.
۱) برای استفاده از IDM در کلیه مرورگرها، در محیط برنامه روی Options کلیک کنید. در تب General تیک گزینه چهارم یعنی Use advanced browser integration را بزنید و OK کنید. پس از این کار یک بار Restart کردن سیستم لازم است. سپس می توانید در لیست موجود در همین قسمت تیک مرورگرهایی را که می خواهید با IDM هماهنگ شوند بزنید.
۲) برای دانلود فایل با پسوندی که برای IDM ناشناخته است کلید Ctrl را از روی کیبورد نگه دارید و روی لینک مورد نظر کلیک کنید.



ادامه مطلب ...

میکروکنترولر و ریزپردازنده

واحد پردازش مرکزی - CPU :

همان مغز سیستم است که فعالیت های سیستم را کنترل می کند و عملیات هایی را بر روی داده ها انجام می دهد CPU مجموعه ای از مدارات منطقی است که به طور متناوب دستورات را واکشی و اجرا می کنند.

CPU خود دارای چند قسمت می باشد:

الف ALU(یا واحد محاسبه و منطق که مسئول انجام اعمال محاسباتی نظیر جمع و تفریق و ... و اعمال منطقی مانند مقایسه And و OR و ... می باشد.
ب) واحد کنترل که مسئول رمز گشایی و تعیین نوع عملیاتی است که ALU باید انجام دهد است.
ج) ثبات ها جهت ذخیره موقت داده ها قبل از رفتن به ALU و همچنین نگه داری نتایج پردازش به کار میروند.

د PC(یا شمارنده برنامه که آدرس دستورالعمل بعدی که CPU باید از حافظه بخواند را در خود نگه می دارد.

ه IR(یا ثبات دستور العمل که مسئول ذخیره قسمت عملیاتی دستورالعمل فعلی می باشد.
بعد از معرفی دیگر واحدها به تفصیل در مورد واکشی دستور بحث می کنیم.



ادامه مطلب ...

تاریخچه علم کامپیوتر

در آغاز محاسبات

سریع ترین ابزار شناخته شده برای استفاده در محاسبات ٬ چرتکه بوده است . و آن فکر در حدود ۲۴۰۰ سال قبل از دوران فعلی در شهر بابل اختراع شده بود . سبک اصلی آن با خطوط رسم شده توسط سنگریزه ها به روی شن ها استفاده می شده است . این اولین کامپیوتر شناخته شده و پیشرفته ترین سیستم محاسباتی شناخته شده تا ۲۰۰۰ سال پیش در یونان است . آباسی مدرن تری طراحی ابزار محاسباتی است که هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد .
در ۱۱۱۵ سال پیش از دوران فعلی ٬ در چین باستان ارابه بندکشی جنوبی اختراع شده بود . آن اختراع اولین مکانیزم چرخ دنده شناخته شده بود که در چرخ های گوناگون مورد استفاده قرار می گرفته است و بعدا در کامپیوتر های قیاسی یا آنالوگ استفاده شدند . بعلاوه ٬ در حدود دو قرن پیش از دوران فعلی چینی ها چرتکه ماهرتری را اختراع کردند .
در سده ی پنجم پیش از دوران فعلی در هند باستان ٬ پانینی متخصص گرامر ٬ دستور زبان سانسکریت را در ۳۹۵۹ قانون شناخته شده قاعده دار وتدوین کرده است . مثل آشتادهایی(Ashtadhyayi) که سیار فنی اسلوب داده شده بود . پانینی از قوانین تغییر شکل و بازگشتی ها استفاده کرده بود و با این قبیل مهارتی که گرامرش داشت ٬ معادل قدرت محاسبه ماشین تیورینگ بود .

 

دانلود مقاله

ارتقا کارایی هارددیسک‌ها با تکنولوژی NCQ

تکنولوژی NCQ

اگر نظرسنجی دقیقی شکل گیرد، حتم دارم کمتر از پنج درصد کاربران بازار با تکنولوژی NCQ آشنایی دارند. البته اهالی حرفه‌ای مدت‌هاست که با تکنولوژی اصیل‌تری با نام TCQ آشنایی دارند و به‌همین دلیل می‌توانند حدس‌هایی درباره NCQ مطرح کنند.

تکنولوژی NCQ در واقع یکی از فرزندان خلف تکنولوژی TCQ است و فقط در هارددیسک‌های SATA عرضه می‌شود و شرایطی را فراهم می‌کند تا دسترسی به محل‌های ذخیره‌سازی داده‌ها به شیوه‌ای هوشمندانه انجام شود. اصطلاح NCQ مخفف Native Command Queuing است و همچنان که گفتم از فرزندان TCQ که در سال ۱۹۹۴ برای استفاده در هارددیسک‌های SCSI۲ ارایه شده بود.

مفهوم NCQ

همچنان که می‌دانید بخش کنترل‌گر هارددیسک براساس درخواست‌هایی که توسط چیپ ست‌های اصلی مادربرد ارسال می‌شود فعالیت می‌کند. این درخواست‌ها شامل نوشتن و خواندن‌ داده‌ها هستند. از این‌رو اگر هارددیسک را مجموعه‌ای از منطقه‌های ذخیره‌سازی (سلول‌های حافظه) فرض کنیم،‌ هد خواندن و نوشتن برای انجام دستورات بخش کنترلی، لازم است که بین سلول‌های توزیع شده روی دیسک مدور جابه‌جا شود و دستورات مشخص را یک به یک انجام دهد.

ادامه مطلب ...

وب، شماره به شماره

«وب۲» یعنی گرفتن اطلاعات و داده‌های یک سایت به کمک RSS، ترکیب آن با داده‌هایی از همان نوع اما دریافت شده از منابع دیگر و تولید چیزی جدید.
کارشناسان ۷ ویژگی برای وب۲ بر شمرده اند: مردمی‌تر، سازوکار خودترمیمی، جهش در معنای آموزش‌، پویایی داده‌ها، مفهومی به نام سرویس، پول‌سازی با قلک آن‌لاین حرکت در فضای سه بعدی.
بر این اساس وب۲ مجموعه‌ای از رویکردهای جدید در فضای اینترنت به سمت مدل‌های توسعه باز، انعطاف‌پذیر و مشارکت‌جو برای سیستم‌های تولید محتوا ست که می‌تواند به کاهش هزینه‌های تولید و پردازش اطلاعات، افزایش آگاهی عمومی و افزایش کارایی سیستم‌ها منجر شود.
برخی از مصادیق وب۲ عبارتند از: گوگل زمین، سکند لایف، گوگل مپ، فلیکر، یوتیوب، ویکی پدیا، یاهو ۳۶۰ درجه، آژاکس، بلاگینگ آر اس اس، پادکست و شبکه‌های اجتماعی.
مهم‌ترین ویژگی وب۲، غیرتجاری کردن دانش از طریق به‌کارگیری رهیافت توسعه باز (‌Open Development) است.

 

دانلود مقاله

نرم افزار PPT To Flash Studio

کیفیت عالی با حجم پایین ـ ایده‌آل برای نمایش
برای ارائه گزارش انجام یک کار یا نمایش مراحل پیشرفت یک پروژه، روش‌های مختلفی وجود دارد که یکی از عمومی‌ترین این روش‌ها در سطح دنیا استفاده از نرم‌افزار قدرتمند Power Point است. با کمک این نرم‌افزار می‌توانید اسلایدهای نمایشی بسیار زیبایی را در کمترین زمان ممکن با افکت‌های متنوع ایجاد کرده و آنها را در سمینارها و جلسات خود به‌نمایش بگذارید.
یکی از مشکلات عمده‌ای که کاربران این نرم‌افزار با آن مواجه‌اند عدم نمایش اسلایدها در سیستم ‌عامل‌های فاقد نرم‌افزار پاورپوینت است. برای رفع این مشکل نیز نرم‌افزارها و روش‌هایی وجود دارد که یکی از رایج‌ترین این روش‌ها تبدیل اسلاید نمایشی ایجاد شده توسط این برنامه به انیمیشن‌های فلش۲ است.
نرم‌افزار قدرتمند و منحصر‌به‌فرد PPT To Flash Studio با امکانات فوق‌العاده زیاد شما را قادر می‌سازد تا در کمترین زمان به بهترین نحو و با بالاترین کیفیت ممکن اسلایدهای نمایشی خود را به انیمیشن‌های فلش تبدیل کرده و آنها را در سی‌دی‌های مالتی‌مدیا یا صفحات وب بکار بگیرید
ادامه مطلب ...