پایگاه مقالات کامپیوتر

مرکز دانلود جدیدترین مقالات کامپیوتر

پایگاه مقالات کامپیوتر

مرکز دانلود جدیدترین مقالات کامپیوتر

راههای افزایش سرعت در هنگام کار با اینترنت

در گام اول افرایش سرعت ؛ به عوامل مختلف بستگی دارد:

در وهله اول با بهینه کردن سخت افزارهایی چون مودم، پردازنده و رم، به طور کلی کامپیوتر شما از قدرت بیشتری برخوردار خواهد شد که از جمله در هنگام کار با اینترنت نیز خود را نشان خواهد داد.

ISP - یا سرویس دهنده اینترنت یعنی کسی که شما از آن حساب اینترنت می خرید بسیار مهم است. و هرچه این مرکز از امکانات و قدرت بیشتر، یا خطوط پرسرعت تر برخودار باشد، به طور مستقیم در سرعت اینترنت شما هم تأثیرگذار خواهد بود. نکته دیگر اینکه سرعت برقراری یک ارتباط عادی به طور معمول باید بیشتر از ۳۰ kb/s باشد.

در نهایت یک سری ترفندها و نکات نرم افزاری در این زمینه راه گشاست. موارد بالا را به عهده شما می گذاریم و چند ترفند و نکته نرم افزاری برای بالابردن سرعت در هنگام کار با اینترنت در اینجا بیان می کنیم:

حذف فایلهای زاید

با هر بار مرور یک سایت یا صفحه خاص از اینترنت، آن صفحه در هارد دیسک کامپیوتر شما ذخیره می شود. این کار برای آن است که اگر دوباره آن قصد مرور آن صفحه را داشته باشید، اگر در آن صفحه تغییری حاصل نشده باشد، مرورگر به جای دانلود مجدد، آن صفحه را مستقیماً از روی هارد دیسک بازخوانی می کند. این کار ظاهراً به دستیابی سریعتر صفحات کمک می کند اما باید توجه داشت که با افزایش بیش از حد این صفحات در حافظه کامپیوتر، این امر عملاً به کندتر شدن سرعت بارگذاری صفحات منجر خواهد شد. نا گفته نماند که خراب شدن این فایل ها باعث بروز نقص هایی در عملکرد صحیح مرورگر خواهد شد.

پس راه مناسب آن است که هر از چند گاهی این فایل ها را از کامپیوتر خود حذف کنیم؛ برای این منظور اگر از Internet Explorer استفاده می کنید، در صفحه مرورگر خود گزینه Tools در بخش Internet Option صفحه General را باز کنید و گزینه Delete Files را کلیک کنید.

ادامه مطلب ...

دور دنیا در هشت ثانیه!

هر روز که می گذرد سرعت دسترسی به اینترنت در سراسر جهان افزایش می یابد. با افزوده شدن خطوط ارتباطی جدید به بستر اصلی اینترنت، این شبکه عظیم ساعت به ساعت گسترش پیدا می کند و انتقال اطلاعات به وسیله آن سهل تر می شود. اما میزان استفاده کاربر از سرعت اصلی اینترنت وابسته به سرعت دسترسی او به این شبکه جهانی است و استفاده بی خطر و آسان از اینترنت وسایل و زیرساخت های خاصی را می طلبد. برای درک چگونگی کارکرد شبکه اینترنت به توضیحاتی کوتاه بسنده کرده و ابتدا به بررسی کلی آن می پردازیم.

اینترنت چیست؟ سایت ها کجا هستند؟

در واقع شبکه های خانگی را می توان یک نمونه مینیاتوری از اینترنت دانست. سایت ها همانند نرم افزار هایی هستند که بر روی رایانه های پرقدرتی که سرور (Server) نام دارند اجرا می شوند. سرورها در محلی به نام مرکز داده (Data Center) قرار دارند. دیتاسنتر از تجهیزاتی همچون خطوط ارتباطی پرسرعت، لوازم خنک کننده و برق بدون قطعی برخوردار است و امنیت بالایی در آن برقرار است. شما با وارد کردن آدرس یک وب سایت، درخواست خود مبنی بر اجرای نرم افزار مورد نظر از روی سرورش را به مرورگرتان ارائه می نمایید. حال سرعت اجرای نرم افزار در وهله اول به سرعت اتصال شما به سرور و پس از آن به سرعت پردازش سرور بستگی دارد. بدیهی است که سرور از قدرت بالایی برخوردار است و عامل اصلی پرسرعت بودن بارگذاری سایت ها را می توان پرسرعت بودن اتصال شما به شبکه اینترنت دانست. با علم به این قضیه در ذیل به معرفی انواع روش های ارتباط با میلیارد ها انسان در سراسر جهان اشاره می شود:

خطوط آنالوگ جنرال (Dial up): مرسوم ترین نوع اتصال به اینترنت در ایران که به نوعی منسوخ ترین شیوه اتصال محسوب می شود! در این سیستم کاربر با شماره گیری شماره سرویس دهنده توسط مودم از طریق کابل های مخابرات به شبکه سرویس دهنده و در حقیقت به شبکه جهانی وب متصل می شود. ورود به شبکه سرویس دهنده – مانند سایر شبکه ها – منوط به داشتن نام کاربری و کلمه عبور است که این مجوز ورود در قالب کارت هایی به نام «کارت اینترنت» به فروش می رسد. سرعت انتقال اطلاعات در این شبکه حداکثر ۳۶ کیلوبیت بر ثانیه می باشد.

ادامه مطلب ...

معرفی ۵۰ پایگاه مفید اینترنتی

1)خبر گزاری جمهوری اسلامی www.irna.ir *
۲) خبر گزاری دانشجویان ایران www.isna.ir
۳) خبر گزاری قرانی ایران www.iqna.ir
۴) خبر گزاری میراث فرهنگی www.chn.ir
۵) خبر گزاری کار ایران www.ilna.ir
۶) خبر گزاری کانون دانش اموزی www.irpna.ir
۷) خبر گزاری زنان ایران www.iwna.ir
۸) خبرگزاری کشاورزی ایران www.iana.ir
۹) شبکه ی اطلاع رسانی نفت و انرژی www.shana.ir
۱۰) خبر گزاری فناوری اطلاعات www.itna.ir
۱۱) واحد مرکزی خبر www.iribnews.ir *
۱۲) خبر گزاری حوزه ی دین www.shabestan.ir
۱۳) خبر گزاری ورزش ایران www.ipna.ir
۱۴) خبر گزاری مهر www.mehrnews.com *
۱۵) خبر گزاری فارس www.farsnews.com *



ادامه مطلب ...

آموزش آپدیت بایوس

سیاستمدار رسمی هر سیستم کامپیوتری است که از اولین لحظه راه اندازی کامپیوتر،تراکنش های حیاتی کامپیوتر را مدیریت می کند. در این مقاله به این موضوع پرداخته می شود که چگونه می توان حداکثر بهره را از آن برد و عملیات «flash »کردن بایوس به چه معناست.اصلی ترین قسمت هر کامپیوتر،«سیستم ورودی خروجی اولیه» (BIOS:Basic InputOutput System ) آنست.

وقتی یکی از اجزای سیستم نیاز داشته باشد که دیگر قسمت های کلیدی داخل کامپیوتر را شناسایی کرده و با آنها ارتباط برقرار کند،به سراغ بایوس می رود و بایوس مقدمات این کار را فراهم کرده و در اختیارش قرار می دهد. پس از روشن کردن کامپیوتر و پیش از انجام هر گونه عملی، اطلاعاتی که در تراشه حافظه بایوس ذخیره گردیده خوانده می شود. این تراشه روی مادربرد کامپیوتر جاسازی گردیده است.

ادامه مطلب ...

مزایا و معایب آنتی ویروس Kaspersky Internet Security 9.0.0.736

مزایای این ورژن: نصب سریع و آسان ، استفاده از KEY برای قانونی کردن برنامه با ماندگاری نسبتاً زیاد ، سرعت نسبتاً مناسب Scan کردن سیستم ، جستجو و حذف کردن خودکار Trojan ، به روز رسانی اتوماتیک ، ذخیره فایل های به روز رسانی جهت استفاده در دفعات بعدی و یا در سیستم های دیگر ، سازگار با شبکه ، قابلیت خاموش کردن موقت برنامه از طریق Task Manager و در نهایت Uninstall راحت. 

معایب این ورژن: بروز تأخیر در اجرای برنامه ها به دلیل بازرسی آن ها ، از بین بردن برخی از Crack های نرم افزارها ، لزوم وارد کردن کلید به نرم افزار در حالت Disconnect از اینترنت ، ناسازگار با نرم افزار Nero برای Write نمودن CD و DVD.      

گرافیک در طراحی صفحات وب

برخلاف درک رایج از گرافیک، این هنر جزو هنرهای اصیل و نه صرفا مدرن است. رویکرد گرافیکی به تصاویر از سفالینه های شوش و سیلک تا نگارگری کتاب های خطی در فرهنگ ما جایگاه ویژه ای داشته است. طراحی نماد، تصویرسازی، صفحه آرایی و خطاطی (تایپوگرافی) هم در آثار هزاران سال پیش دیده می شود و هم در مدرن ترین آثار امروزی.

آنچه باعث شده این رویکرد طراحی همچنان زنده بماند، انعطاف پذیری آن نسبت به تغییرات و پیشرفت های جوامع است. مثلا با اختراع چاپ، هنر نگارگری جایگاه خود را به صفحه آرایی و تصویرسازی داده است و حالا امروز، پدیده اینترنت اتفاقی به همان اهمیت اختراع خط یا چاپ است و در این عرصه نیز گرافیک حرف آخر را می زند.

با پیشرفت جوامع، استفاده عوام مردم از اینترنت روز به روز افزایش یافته است و اکنون به یکی از قدرتمندترین و پرمخاطب ترین رسانه ها تبدیل شده است و برگ برنده این رسانه در این نکته است که بخش اعظمی از مخاطبان، خود نیز تولیدکننده محتوا هستند. به طوری که روزانه بیش از هفت میلیون صفحه به اینترنت اضافه می شود.

اگر به یاد آوریم که نحوه نمایش محتوا در وب غالبا به صورت متن و تصویر است، جایگاه و حوزه تاثیر گرافیک را در این عرصه می توانیم درک کنیم. مسلما نمی توانیم انکار کنیم که این گرافیک است که نهایتا میزان تاثیر و جذب مخاطب را تعیین می کند.

ادامه مطلب ...

طراحی دکوراسیون داخلی ویندوز 7

وجود یک محیط دل‌خواه و متناسب با سلیقه شما می‌تواند آرامش و نیز راحتی را هنگام کار با رایانه برایتان فراهم کند.
همه ویندوزهای قبلی این امکان را به شما می‌دادند تا چهره سیستم‌عامل را براساس سلیقه خود تغییر دهید؛ در ویندوز 7 هم این امکانات در سطحی پیشرفته‌تر و نیز با یک‌سری تغییرات ظاهری در تنظیمات وجود دارد که ما قصد داریم در این شماره به شما دوستان آن ‌را آموزش دهیم تا بتوانید در ویندوز جدید خود محیطی دل‌خواه را داشته باشید.

تغییر چهره در ویندوز

برای ایجاد یک تغییر ظاهری در ویندوز 7 تنها کافیست چند کلیک ساده انجام دهید تا ویندوز خود را با محیطی جدید که با حالت قبلی‌اش قابل مقایسه نباشد احساس کنید.
ایجاد تغییراتی در این بخش بسیار ساده‌تر از حالات قبلی است اما ظاهر تنظیمات آن کاملا متفاوت است.
برای آشنایی با این تنظیمات با ما همراه شوید:
انتخاب یک تم جدید: یک روش بسیار سریع برای تغییر چهره کامل ویندوز، تغییر تم قبلی به یک تم دل‌خواه و بعد از آن تغییر تک تک گزینه‌های مربوط به چهره ویندوز است.
در ویندوز 7 روی یک نقطه دسک‌تاپ کلیک‌راست و سپس گزینه personalization را انتخاب کنید. در پنجره جدیدی که با همین نام برایتان باز می‌شود، تحت کادرهای my themes و Aero themes روی یک تم دل‌خواه کلیک کنید.
اگر رایانه شما کند کار می‌کند ترجیحا تم windows 7 basic و در غیر این‌صورت یکی از high contrast را انتخاب کنید

. ادامه مطلب ...

چگونه فایل‌های بزرگ را Split یا کوچک کنیم؟

منظور از Split یا Split Archive چیست؟

اصطلاح Split Archive در علوم کامپیوتر به معنی تقسیم کردن یک فایل بزرگ ، به دو یا چند قسمت کوچک تر گفته می شود. این عمل می تواند بر روی یک یا مجموعه ای از فایل‌ها هم صورت گیرد.

چه برنامه هایی چنین عملی را انجام می دهند؟

تقریبا، اکثر برنامه های Compressor این توانایی را به کاربران می دهد. مانند : WinRAR و WinZIP و ...

این عمل چه فایده ای دارد؟

زمانی که می خواهید فایلی یا مجموعه فایل هایی با حجم زیاد را از طریق اینترنت به یک سایت Upload نمایید ، Upload کردن یک فایل حجیم بسیار زمان بر بوده و مشکل می باشد (با توجه به سرعت اینترنت) و یا اصلا ممکن است محدودیتی در حداکثر بزرگی فایل داشته باشید. مانند emailها و بعضی Webhosting سایت ها و ...
چگونه با برنامه WinRAR فایلهای Split درست کنیم؟
1)
بعداز نصب برنامه فوق، برروی فایل یا پوشه (فولدر) مورد نظر رایت کلیک نمایید و از منوی ظاهر شده گزینه Add to Archive... را انتخاب نمایید.
2) Dialog Box
ی با نام "Archive name and parameters" ظاهر می شود در قسمت "Split to volumes, byte" ظرفیت مورد نظر خود را به byte وارد نمایید و OK را کلیک نمایید. مثلا اگر یک فایل 12 مگا بایتی را می خواهید به قسمتهای 3MB تبدیل نمایید از فرمول زیر ابتدا واحد MB را به byte تبدیل نمایید:

ادامه مطلب ...