پایگاه مقالات کامپیوتر

مرکز دانلود جدیدترین مقالات کامپیوتر

پایگاه مقالات کامپیوتر

مرکز دانلود جدیدترین مقالات کامپیوتر

در هر حجمی که دوست دارید فایل تولید کنید!

اگر با کامپیوتر آشنایی مختصری نیز داشته باشید حتمأ واحدهای مختلف حجمی نظیر بایت، کیلوبایت، مگابایت، گیگابایت و... را میشناسید. این حجمها همگی بستگی به محتوای درونی فایل ها دارند. اما تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که آیا میتوان فایل با هر مقدار حجم تولید کرد؟ آن هم از غیب و نیستی؟! به طوریکه ناگهان دارای فایلی با حجم دلخواه خود شوید؟ یا اصلأ بتوانید هارد خود را کاملأ پر کنید! اینکار با ترفندی که هم اکنون به شما معرفی میکنیم امکان پذیر است! به طوریکه میتوانید از طریق خود محیط ویندوز فایل با حجم دلخواه تولید کنید. فایلهایی که تنها فضا اشغال می کنند و دراصل بی محتوا هستند. با کمی تأمل از این ترفند میتوان استفاده های فراوان و کاربردی زیادی کرد.

ابتدا شما بایستی آشنایی کافی با واحدهای حجمی داشته باشید.
برای اینکار نیز سایز کلیه فایلها را در ابتدا بایستی به بایت تبدیل کنید.
هر کیلوبایت به طور تقریبی 1000بایت و به طور دقیق 1024 بایت است.

ادامه مطلب ...

راه اندازی اولین سایت خودم

بعد از مدت ها سعی وتلاش بنده موفق به طراحی و راه اندازی سایتی شدم

از همه دوستان خواهشمندم نظر خودشان را برای بهبودی سایت اعلام کنند


www.mahsolyab.com


با تشکر احمد احمدپور

چرا گوگل؟ چرا یاهو؟

بیشتر اوقات شاهد اخباری جدید از گوگل هستیم که این غول دوست داشتنی اینترنت امکانات جدیدی را ارائه کرده است و همیشه منتظریم تا خبر تازه ای را بشنویم و حتی بعضی مواقع خودمان پیش‌بینی می کنیم که امکان بعدی گوگل چیست؟! و باید پذیرفت که گوگل از بسیاری از رقبای خود همانند یاهو در عرصه‌ی وب، در بورس و ... بالاتر است ولی به راستی چرا این چنین است و چرا دیگر رقبا خصوصاً یاهو در فکر ایجاد تحولی عمیق‌اند؟

شرکتی برای آغاز کار خود سیاست‌هایی دارد که نحوه ی فعالیت آن شرکت را مشخص می‌کند. سیاست‌های بنیادین گوگل با یاهو بسیار فرق دارد و برای این که متوجه این تفاوت شویم بهتر است از آغاز با این دو رقیب همراه شویم.

هنگامی که در سال ۱۹۹۴ دو دانشجو تصمیم گرفتند یک ایده‌ی نه چندان جدید مبنی بر ایجاد فهرستی از سایتهای اینترنت را ایجاد کنند ولی آنها دقیق نمی‌دانستند که چه می‌خواهند و در پس از مدتی تصمیم به ایجاد یک موتور جستجو گرفتند که یک رقیب حرفه‌ای به نام آلتاویستا آنها را برای اولین و آخرین بار در عرصه ی وب وا داشت تا مجبور شوند در کمال مستقل‌بودن با حریف مقابله کنند و سر انجام آلتاویستا شکست خورد ولی پس از مدتی یاهو بخش موتور جستجوی این شرکت را خریداری کرد که واقعاً اقدام عجیبی بود که ابتدا حریفی را شکست دهی ولی بعد از او کمک بخواهی.

ادامه مطلب ...