پایگاه مقالات کامپیوتر

مرکز دانلود جدیدترین مقالات کامپیوتر

پایگاه مقالات کامپیوتر

مرکز دانلود جدیدترین مقالات کامپیوتر

تاریخچه علم کامپیوتر

در آغاز محاسبات

سریع ترین ابزار شناخته شده برای استفاده در محاسبات ٬ چرتکه بوده است . و آن فکر در حدود ۲۴۰۰ سال قبل از دوران فعلی در شهر بابل اختراع شده بود . سبک اصلی آن با خطوط رسم شده توسط سنگریزه ها به روی شن ها استفاده می شده است . این اولین کامپیوتر شناخته شده و پیشرفته ترین سیستم محاسباتی شناخته شده تا ۲۰۰۰ سال پیش در یونان است . آباسی مدرن تری طراحی ابزار محاسباتی است که هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد .
در ۱۱۱۵ سال پیش از دوران فعلی ٬ در چین باستان ارابه بندکشی جنوبی اختراع شده بود . آن اختراع اولین مکانیزم چرخ دنده شناخته شده بود که در چرخ های گوناگون مورد استفاده قرار می گرفته است و بعدا در کامپیوتر های قیاسی یا آنالوگ استفاده شدند . بعلاوه ٬ در حدود دو قرن پیش از دوران فعلی چینی ها چرتکه ماهرتری را اختراع کردند .
در سده ی پنجم پیش از دوران فعلی در هند باستان ٬ پانینی متخصص گرامر ٬ دستور زبان سانسکریت را در ۳۹۵۹ قانون شناخته شده قاعده دار وتدوین کرده است . مثل آشتادهایی(Ashtadhyayi) که سیار فنی اسلوب داده شده بود . پانینی از قوانین تغییر شکل و بازگشتی ها استفاده کرده بود و با این قبیل مهارتی که گرامرش داشت ٬ معادل قدرت محاسبه ماشین تیورینگ بود .

 

دانلود مقاله

نظرات 1 + ارسال نظر
3erbit 1388/05/18 ساعت 08:51 ب.ظ http://www.3erbit2009.blogfa.com

ba salam va arze khaste nabashid
be web man sar bezanid
barye yebar emtehanesh bad nist
www.3erbit2009.blogfa.com
agar momkene mano link konid ba esme site computeri 3erbit
[گل]


برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد