پایگاه مقالات کامپیوتر

مرکز دانلود جدیدترین مقالات کامپیوتر

پایگاه مقالات کامپیوتر

مرکز دانلود جدیدترین مقالات کامپیوتر

آشنایی با فایل، پوشه و کتابخانه در ویندوز 7

فایل های مربوط به برنامه ها و ابزارهای گوناگون، و همچنین فایل هایی که شما برای ذخیره اطلاعات تان می سازید، در یک ساختار سلسله مراتبی از پوشه ها بر روی دیسک سخت و سایر وسایل ذخیره گر (همچون سی دی، دی وی دی، یا حافظه فلش USB) ذخیره می شوند. با به نمایش در آوردن محتویات یک دیسک در windows Explorer می توانید به آرایش این ساختار ذخیره نگاه کنید.
نکته : این تصویر محتویات پوشه Recent Pieces را در حالت نمایشی Details نشان می دهد. با انتخاب یک حالت نمایشی دیگر در فهرست Views می توانید روش نمایش پوشه ها و فایل ها را در بخش Content (بخش محتویات ) تغییر دهید.
هر دیسک با یک حرف معرفی می شود، و در بعضی از موارد با یک توضیح مشخص می شود. دیسک سخت اصلی (primary hard drive؛ دیسکی که در آن سیستم عامل نصب شده است) کامپیوترتان تقریبا همیشه با حرف C معرفی می شود. ( از قدیم، حروف B, A برای دیسکت ران ها اختصاص یافته است، که ذخیره گرهای با گنجایش بیشتر جای آنها را گرفته اند؛ دیسکت ران ها به ندرت در کامپیوترهای امروزی نصب می شوند). اگر کامپیوتر شما دیسک های سخت دیگری داشته باشد، حروف بعدی به ترتیب حروف الفبا برای آنها اختصاص می یابد، و سپس مورد استفاده دیسکران های جابجاپذیر موجود قرار می گیرند.
در windows Explorer ، مجموعه ای از فایل ها و پوشه های هم خویش را می توانید در یک کتابخانه (Library) به نمایش در آورید. کتابخانه ها پوشه های مجازی ای هستند که به طور فیزیکی بر روی دیسک سخت حضور ندارند، اما محتویات چندین پوشه را به گونه ای به نمایش در می آورند که گویی در یک مکان ذخیره شده اند. نمایش سطح - بالای یک کتابخانه، پوشه های گنجانده شده در کتابخانه و فایل های ذخیره شده در سطح بالای آن پوشه ها را که root نامیده می شود - نمایش می دهد.
نصب پیش فرض ویندوز7 چهار کتابخانه استاندارد دارد :
Videos, Pictures , Music, Documents هر یک از این کتابخانه ها شامل پوشه شخصی و پوشه عمومی متناظر است. علاوه بر کتابخانه های استاندارد، شما نیز می توانید برای خودتان کتابخانه های دیگری را بسازید، و هر پوشه ای می تواند به بیش از یک کتابخانه تعلق داشته باشد. به عنوان مثال، فرض کنید که شما در حال کار بر روی یک پروژه Tablighat Paiiz برای یک مشتری خود، به نام شرکت فراورده های دارویی Shafa باشید.
اگر یک کتابخانه بسازید که همه پوشه های پروژه های کنونی شما را نمایش می دهد، و یک کتابخانه دیگر که همه پوشه های مربوط به پروژه Shafa را نمایش می دهد، پوشه Tablighat Paiiz را در هر دو کتابخانه می توانید بگنجانید.

دانلود مقاله

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد