پایگاه مقالات کامپیوتر

مرکز دانلود جدیدترین مقالات کامپیوتر

پایگاه مقالات کامپیوتر

مرکز دانلود جدیدترین مقالات کامپیوتر

بدون گوگل جست‌وجو کنید

جست‌وجو در اینترنت همواره بخش مهمی از فعالیت‌های کاربران محسوب می‌شود و بسیاری افراد با شنیدن کلمه جست‌وجو در اینترنت به یاد موتورهای جست‌وجو مانند گوگل یا یاهو می‌افتند. البته به هیچ عنوان نمی‌توان این موضوع را انکار کرد و بهترین روش نیز همین است اما بهره‌گیری از چند ابزار دیگر می‌تواند شما را به طور سریع به مجموعه‌ای از نتایج مرتبط برساند.
از موثرترین پارامترهای رتبه‌بندی نتایج در موتور جست‌وجوی گوگل می‌توان به
Page Rank یا رتبه آن صفحه اشاره کرد که نشانگر اهمیت صفحه موردنظر است. از پارامترهای دیگر نیز می‌توان درصد تکرار کلمات در متن و عنوان صفحه یا Bold بودن آن‌ها نام برد. با این روش به نتایج جست‌وجوی خود دسترسی می‌یابید اما می‌توانید روش دیگری را نیز امتحان کنید. روش مذکور جست‌وجوی لینک‌های پربازدید و محبوب است.

جست‌وجو به این طریق بسیار ساده است. فقط کافی است با چند سرویس به نام Bookmarking ،Aggregator و LifeStream آشنایی داشته باشید. در این صورت می‌توانید از میان تمام لینک‌هایی که روزانه به این سرویس‌ها افزوده و توسط بقیه کاربران اینترنتی امتیازدهی می‌شوند سریعا به نتایج عالی دسترسی پیدا کنید.
برای جست‌وجو در اینترنت علاوه بر گوگل از سایت‌هایی که در زیر فهرست شده‌اند استفاده کنید:
delicious Furl، Magnolia،Diigo : جست‌وجو در این چهار سرویس بوکمارکینگ شما را دست‌خالی برنمی‌گرداند. شما باید از تگ‌ها یا همان برچسب‌ها برای جست‌وجو در این سرویس‌ها استفاده کنید. برای مثال، اگر به دنبال یافتن اطلاعات درباره یک نکته خاص در زمینه برنامه‌نویسی هستید کافی است علاوه بر جست‌وجوی تگ CSS در سایت Delicious، تگ Navigation یا Menu را نیز اضافه و جست‌وجو کنید.
Digg، Mixx،Reddit : جست‌وجو در این سرویس‌ها بدون نیاز به برچسب‌ها امکان‌پذیر خواهد بود و کافی است کلیدواژه مورد نظر را جست‌وجو کنید. نتایج جست‌وجو در این سرویس‌ها بر اساس محبوبیت لینک‌ها خواهد بود.
ReadBurner،Techmeme : با کمک این دو سرویس می‌توانید به لینک‌هایی که توسط کاربران گوگل ریدر به اشتراک گذاشته‌اند دسترسی داشته باشید و نتایج جست‌وجو به محبوب‌ترین لینک‌ها در بین کاربران گوگل ریدر ختم می‌شود.
Popurls : نتیجه جست‌وجو در این سایت محدودیت دارد اما سایت مذکور برای جست‌وجوی بهترین‌ها بسیار کاربردی است. برای مثال، جست‌وجویی که قصد دارید در آن از عبارت‌های Top یا Best استفاده کنید. البته اگر قصد دارید پاسخ این سوال را بدانید که امروز جالب‌ترین یا مهم‌ترین لینک مربوط به یک کلید واژه چه بوده، یک Aggregator پاسخگوی شماست.


Flickr، Vi.sualize.us، FFFFOUND، Imgfave،picfor.me : تمامی این سایت‌ها برای جست‌وجوی عکس مناسب هستند. از فلیکر که بگذریم برای جست‌وجوی عکس می‌توانید از سرویس‌های بوکمارکینگ مربوط به عکس‌ها استفاده کنید.
در نهایت به جای تمامی سرویس‌هایی که در بالا ذکر شد می‌توانید از سایت‌هایی مانند فرندفید استفاده کنید. روزانه حجم وسیعی از فعالیت‌های کاربران اینترنتی -که از سرویس‌هایی که در بالا ذکر شد استفاده می‌کنند- در این سایت جمع و به اشتراک گذاشته می‌شود. همچنین می‌توانید در تمامی لینک‌ها یا در یک سرویس به جست‌وجو بپردازید و آدرس خوراک آن جست‌وجو را به فیدخوانتان اضافه کنید و از آخرین لینک‌های مرتبط به آن مطلع شوید. همچنین برای آنکه جست‌وجو در فرندفید آسان‌تر باشد می‌توانید از خدمات سایت
FriendDeck استفاده کنید.
منبع: http://itnewsway.ir

www.pcdoc.blogsky.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد