پایگاه مقالات کامپیوتر

مرکز دانلود جدیدترین مقالات کامپیوتر

پایگاه مقالات کامپیوتر

مرکز دانلود جدیدترین مقالات کامپیوتر

Bad Sector چیست ؟

Bad Sector پدیده ای است که به دو صورت ممکن است ایجاد شود و در هر دو صورت فضایی از Hard تخریب می شود و اطلاعات موجود در آن قسمت از دست می روند و دیگر هیچگاه نمی توان از آن قسمت ها استفاده نمود.

یک نوع آن Bad Sector نرم افزاری و یک نوع آن Bad Sector سخت افزاری است. نوع اول را معمولا ویروس ها ایجاد می کنند و قابل درمان است. اساس کار بر تخریب Hard نیست بلکه بخشی از آن را Block یا غیر قابل دسترس می کنند که در این نوع می توان با استفاده از بعضی نرم افزارها (نه آنتی ویروس ها) مشکل را تا حدی برطرف نمود. ویروسی که باعث این پدیده می شود در صورتی که هرچه زودتر نابود نشود می تواند Cluster های بیشتری را مورد حمله قرار دهد.

نوع دوم که سخت افزاری است و هیچ راهی برای تعمیر و درمان آن نیست در اثر ضربات ناگهانی به Hard ایجاد می شود. حتی اگر Case کامپیوتر را که Hard روی آن نصب است با ضربه به زمین بگذاریم ممکن است ایجاد Bad Sector کند.

از آنجا که قطعات اصلی یک Hard شامل Board اصلی ، Head و Cluster ها می باشد باید بسیار مواظب بود چرا که فقط Board آن که شامل مدارهای الکتریکی می شود قابل تعویض و تعمیر است و در صورتی که هر یک از سایر قسمت ها آسیب ببینند باید قید همه اطلاعاتی که در Hard خود دارید را بزنید.

http://www.persianfardad.com/content/view/1445/46/

www.pcdoc.blogsky.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد